Capicaan aan het woord: 3 jaar, 3 projecten en vele sprints verder
2015 was zo'n jaar. Ik stond stil in mijn ontwikkeling en sleepte mezelf elke ochtend weer uit bed. Het was tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging.
nieuwsbrief
Mijn nieuwe werkzaamheden bestonden onder andere uit het schrijven en versturen van een digitale nieuwsbriefnieuwsbrief. Aangezien mijn voorganger al vertrokken was voor mijn indiensttreding en er geen overdracht of enige andere handleiding op schrift bekend was, moest ik het zelf "uitvogelen".
Na wat uitzoekwerk, kwam ik erachter dat de nieuwsbrief gefaciliteerd werd door Capica.
Eén of andere club uit Capelle aan den IJssel. Ik had de naam Capica wel eens voorbij zien komen in mijn netwerk op LinkedIn. En zo bleek de directie van Capica in dezelfde plaats als ik te wonen en hebben we waarschijnlijk op dezelfde bar van de plaatselijke kroeg gedanst.
Mijn aanspreekpunt bij Capica was EricEric. Een jonge knul, net afgestudeerd, maar kwam vanaf het eerste contactmoment over als een senior.
Met Eric had ik gelijk de bekende klik. Hij kwam professioneel, servicegericht en vooral geduldig over. En Eric communiceerde "normaal", in een taal die ik begreep. Samen verstuurden we de meest fantastische nieuwsbrief.
website
Niet veel later besloot ik mijn loopbaancarrière elders voort te zetten. Mijn nieuwe werkgever bleek behoefte te hebben aan een nieuwe websitewebsite. Ik kreeg de volledige regie over dit project, te gek. Naast dat de nieuwe website informatief moest zijn, was het voor mij vooral belangrijk dat hij technisch makkelijk beheersbaar zou zijn.
Ik twijfelde geen seconde. Zonder ook maar een andere partij uit te nodigen, ging ik met Capica de uitdaging 'realisatie nieuwe website' aan. Projectleider Jelle werd geïntroduceerd, ook met Jelle klikte het. Tien weken lang hadden we intensief contact en na 7 sprintssprints moest ik gewoon afkicken, nadat we het project succesvol hadden afgesloten.
maatwerk applicatie AVG
Toen ik medio 2017 zocht naar een oplossing om dossiers, die zeer privacy gevoelige (persoons)gegevens bevatten, via een beveiligde omgeving met onze opdrachtgevers uit te wisselen, was het dan ook logisch om Capica hiervoor om advies te vragen.
En zo ontstond het klantenportaal, dat nu gebruikt wordt bij diverse gemeenten. En in mijn mening voor alle organisaties ingezet kan worden, doordat het gebruiksvriendelijk is en voldoet aan de eisen van de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Capica en ik
Inmiddels zijn we 3 jaar, 3 projecten en vele sprints verder. Begin van dit jaar hakte ik de knoop door, het was weer tijd voor een nieuwe uitdaging. Op een regenachtige dag grapte mijn man nog; wil je niet bij Capica werken? Je bent altijd zo enthousiast over dat bureau.
Hij had gelijk, Capica en ik zijn een goed team. En nu ben ik onderdeel van het team, ik ben een Capicaan.