Klantbeleving
&
Plezier
Best wel een schok, kan ik je zeggen! Ik woonde ook toen al samen met Laird Beekelaar, dus ik was echt wel gewend aan een beetje nerdie man, maar hier zat een heel kantoor vol met nerdie mannen! Dat zag je ook terug in de communicatie richting klanten of eigenlijk in het gebrek aan communicatie. Er was dus werk aan de winkel om van Capica een communicatief sterk en flexibel bedrijf te maken, beginnend bij de mensen zelf. Ik vroeg me af waar ik moest beginnen, want in die tijd was mijn technische kennis nog niet je-van-het. Tot ik mij realiseerde dat je in een technische omgeving ook met mensen bezig bent. Je werkt aan producten met mensen en de klanten die er mee gaan werken, zijn ook mensen. Met mijn achtergrond als P&O manager kan het niet anders dat ik een 'mensen mens' ben en dus kon ik hier het verschil gaan maken.
Meer openheid en waardering
Mijn vrouwelijke inbreng bracht direct een hoop veranderingen met zich mee. We spraken waardering naar elkaar uit, er kwam meer openheid, we deelden dromen met elkaar, bespraken de stip op de horizon en we namen meer tijd om met elkaar te genieten. Ik zorgde ook voor de juiste attentie op het juiste moment, al was het maar omdat de zomer begon. Inmiddels zijn er meer vrouwen binnen het bedrijf en merk ik dat dit het gevoel binnen het bedrijf ten goede komt. De juiste mix maakt ons sterker.
De reden van ons bestaan
Een aantal jaar geleden zijn we bewuster gaan kijken naar de reden van ons bestaan. Want we maken al vijftien jaar lang mooie online producten, zoals websiteswebsites, intranetten en software op maat, maar we waren ons niet dagelijks bewust van deze technische hoogstandjes en onze snelle manier van handelen en reageren. Het was al bijna normaal geworden! In de gesprekken die we met elkaar hadden, vroegen we elkaar waar we blij van worden. Het antwoord bleek unaniem. Ons hart gaat sneller kloppen als we klanten echt verder kunnen helpen en met ze mee kunnen denken. En dat gaat verder dan alleen een goede service bieden.
Klantbeleving
Om te weten hoe je klanten echt verder kunt helpen, zijn we aan de slag gegaan met een echte klantbeleving. In sessies zijn we samen aan de slag gegaan en inspireerden we elkaar waardoor iedereen meer gevoel kreeg bij de ultieme klantbeleving. Zo gingen we met het team een avondje genieten en werden we als klanten in de watten gelegd. Die avond ervaarden we hoe je als klant benaderd en behandeld wilt worden. Ook kreeg iedereen een persoonlijk boek dat ieder binnen zijn eigen expertise inspireerde om nog net wat extra's te doen voor onze klanten. De Capica medewerker voelt nu hoe hij of zij een klant nog beter van dienst is en heeft alle vrijheid om hier op te anticiperen. Klanten moeten dus niet gek opkijken als ze opeens een kaartje op de deurmat vinden van één van de Capicanen. Zomaar of als we aan een project gaan beginnen en we de klant willen laten weten dat we staan te trappelen om aan de slag te gaan.
Andere projectaanpak
Doordat we allemaal zelf hebben beleefd hoe de ultieme klantervaring voelt, vliegen we projecten nu ook anders aan. We werken veel intensiever met klanten samen aan een goed resultaat. En dat zien we terug in de samenwerking met onze klanten. Het voelt ook echt alsof we het samen doen. Pas geleden nog hoorden we van een klant dat zij het gevoel had dat ze echt onderdeel van het Capicateam was. Een fantastisch compliment voor ons.
Plezier
Nu, tien jaar na mijn eerste werkdag, ben ik trots op wat we met zijn allen bereikt hebben en wat we de komende jaren nog gaan bereiken. We weten waar we mee bezig zijn, waar de stip op de horizon staat en hoe we daar gaan komen. Wij zijn Capica en we hebben plezier in wat we doen!
- Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?