Het succes van een sociaal intranet hangt samen met de relevantie die het biedt voor gebruikers. Niet iedere gebruiker van het intranet heeft dezelfde behoefte. Daarom hebben we bij het ontwikkelen de traditionele hiërarchische structuur losgelaten. De informatie op het intranet wordt ingedeeld op het soort content en de gebruiker bepaalt zelf wat hij of zij op zijn persoonlijke dashboard wil zien. Dit maakt het intranet voor iedere gebruiker uniek, maar vooral ook relevant.
Zelf je dashboard samenstellen
De gebruiker is zelf aan zet bij Capica intranet. Iedere gebruiker heeft een persoonlijk dashboard dat naar eigen wens kan worden ingedeeld met de widgets die door de organisatie beschikbaar zijn gesteld. Deze widgets leiden de gebruiker vervolgens naar een app waar de volledige inhoud te vinden is. Voorbeelden van apps zijn nieuws, evenementen, documenten, wiki, adresboek, blog, etc. Een compleet overzicht van onze apps is Appshier te vinden.
De plek waar de widget komt bepaalt de gebruiker zelf. Beheerders kunnen er echter voor kiezen om bepaalde widgets een vaste (verplichte) plek te geven, bijvoorbeeld als het gaat om 'nieuws van uit de organisatie'.
Een persoonlijk sociaal intranet
Medewerkers kunnen, afhankelijk van de door de beheerder bepaalde instellingen, hun dashboard nog persoonlijker maken door een eigen achtergrondafbeelding te kiezen en de afbeeldingenwidget te vullen met eigen foto's.
Iedereen kan ermee werken
Het design leidt de gebruiker op gevoel naar de juiste plek. Iedereen moet er net zo makkelijk mee kunnen werken. Online ervaring of niet, iedereen kan zelf zijn dashboard regisseren. Wil je zelf ervaren hoe het intuïtieve intranet werkt en welke mogelijkheden er zijn? Vraag dan nu geheel vrijblijvend Demoeen demo aan.