De bouwvakvakantie staat voor de deur. Op menig terrasje vloeit het bier morgen rijkelijk om de vakantie in te luiden. Maar, in tijden van vakantie zijn er ook mensen die gestaag doorwerken. En de medewerkers van Capica behoren ook tot deze categorie. Niet allemaal hoor. Maar er blijven genoeg medewerkers over om mooie internetproducten te realiseren.
Trend: Foursquare
De ene internethype is nog maar net in Nederland aangekomen of de volgende staat al weer voor de deur. De nieuwste hype in Amerika is http://www.foursquare.comfoursquare. En net als alle internethypes uit Amerika zal ook deze binnenkort overwaaien naar ons kikkerlandje. Maar wat is foursquare nu precies?
Het is een locatiegebaseerd social network. Via een smartphone met locatieherkenning laat je weten waar je bent, bijvoorbeeld in dat leuke restaurantje op de hoek. Wie het vaakst laat weten dat hij of zij op die dezelfde plek is, wordt er burgemeester (mayor) van. Ook worden er badges (emblemen) toegekend aan gebruikers die vaak op dezelfde plek komen.
Marketingtechnisch is het een erg interessante tool. Vooral voor de detailhandel en de horeca. Zo kun je als marketeer een actie bedenken om bijvoorbeeld gratis eten of drinken weg te geven aan de mayor van een restaurant of kroeg. Dit spoort andere gebruikers aan om ook mayor te worden. En dit brengt natuurlijk weer geld in het laatje.
Direct aanmelden als gebruiker van foursquare kan http://www.foursquare.comhier.
Zomeractie: Website nieuwe stijl
In onze nieuwsbrief van de maand mei kon je al lezen over onze speciale zomeractie. In de maanden juli en augustus bieden we een speciaal tarief voor het laten updaten van je website. Deze voldoet na de update weer helemaal aan de allernieuwste internettrends. De site wordt gebouwd met het vernieuwde /producten/xms_cms/?cid=54Content Managent Systeem XMS. Deze zit vol met /diensten/internetmarketing/?cid=10zoekmachine vriendelijke elementen, waardoor de site nog beter gevonden wordt.
Neem voor deze speciale zomeractie contact op met mailto:marlene@capica.nl?subject=zomeractieMarléne Baars.
Project in de schijnwerpers: Land in zicht
Het uitkiezen van een project om in de schijnwerpers te zetten was deze maand geen moeilijke opgave. Het werd de prachtige website van nieuwbouwproject http://www.land-in-zicht.nuLand in zicht in Haarlem. Deze website is onderdeel van een zeer uitgebreide huisstijl die door http://www.ontwerpbureau.comGraphic Design werd ontworpen.
Deze huisstijl werd de basis van de website, waarvoor wij een flash animatie voor de intropagina maakten. Verder is de website opgebouwd uit verschillende onderdelen. Zo maakten we een uitgebreide woningmodule waarin de plattegronden kunnen worden gedownload. Via de situatieschets kan de bezoeker direct linken naar het type woning van zijn of haar keuze. Via een formulier kunnen geïnteresseerden zich inschrijven. De header bestaat uit wisselende afbeeldingen, waardoor de website dynamisch wordt.
Zelf ook een dynamische website laten ontwikkelen? Neem dan contact op met mailto:laird@capica.nl?subject=Project%20in%20de%20schijnwerpers%3A%20Land%20in%20zichtLaird Beekelaar.
Wat betekent dat nu weer?
Het 'digi-woord' van de maand juli is 'open source software'. Van deze software vorm mag de gebruiker de broncode bekijken. Wel is de software auteursrechtelijk beschermt. De auteur mag zelf bepalen onder welke licentie de software wordt uitgebracht. Afhankelijk van de gekozen licentie mag de auteur zelf beslissen of er betaald moet worden voor het gebruik van de software. Want, 'open source software' is niet altijd gratis, zoals veel gebruikers wel denken. Vaak is er ook een betaalde variant.