Websitebezoekers zijn steeds meer visueel ingesteld en verwachten van bedrijven dat zij hierop inspelen. Rich Internet Applications (afgekort RIA's), ook wel interactieve internetapplicaties genoemd, reageren direct op door de gebruiker ingevoerde gegevens, zonder dat hiervoor een andere pagina wordt geopend. RIA’s vergroten op deze wijze het gebruikersgemak en de beleving van de websitebezoeker.
Uit onderzoek is gebleken dat tweederde van de internetgebruikers verder
surft als ze niet snel genoeg vinden wat ze zoeken. Denk daarbij
bijvoorbeeld aan bestellingen in een webshop. Dat kan bij de internet
bezoeker al snel tot frustratie leiden. Want de bezoeker selecteert
allerlei gegevens en het product blijkt dan uiteindelijk in de gewenste
kleur niet leverbaar. Met een RIA is dit eenvoudig op te lossen. De
webbezoeker krijgt dan bijvoorbeeld direct te zien wat de voorraad van
het product is en weet dus meteen of de gewenste kleur nog op voorraad
is. Een RIA is natuurlijk op vele manieren toe te passen op een website.
Wil je weten op welke manier een RIA is toe te passen op jouw site? Neem
dan /contact/contact_opnemen/?cid=15contact met
ons op.