Een groot aantal bedrijven stuurt haar digitale nieuwsbrieven al met behulp van de digitale nieuwsbrieven applicatie X-Zine ontwikkeld door internetbureau Capica, hetzij met de standaard applicatie, hetzij met een maatwerkapplicatie. Sinds kort kunnen we ook Grohe aan dit lijstje toevoegen. Grohe is wereldwijd leverancier van een groot assortiment kranen.
De X-zine applicatie voor Grohe is enigszins aangepast aan de interne processen zodat de adressen direct verwerkt kunnen worden in het bestaande CRM systeem. Verder is het mogelijk verschillende doelgroepen te benaderen met een specifieke nieuwsbrief. Bij het opmaken van een nieuwsbrief wordt er allereerst bepaald naar welke doelgroep deze gaat, bij elke doelgroep hoort een ander sjabloon. Zo zijn er ook meerdere archieven beschikbaar afhankelijk van de doelgroep. De applicatie is bovendien voorzien van uitgebreide statistieken en analysemogelijkheden, zoals aantal verzonden e-mails, aantal e-mails dat is gebounced (onbestelbaar is), aantal geopende e-mails en aantal keer dat in de nieuwsbrief een specifieke link is aangeklikt.