Onlangs ging de nieuwe website van evenementenlocatie Lommerrijk live. Lommerrijk is al 140 jaar een begrip in Rotterdam en omstreken en is uitgeroepen tot beste congreslocatie van het jaar. Ook voor bedrijfsuitjes en particuliere bijeenkomsten, zoals bruiloften en babyshowers ben je bij Lommerrijk aan het juiste adres. Bezoekers van de website hebben dus ook uiteenlopende behoeftes.
Monique Delfgaauw, directeur van Lommerrijk, vertelt: Wat de reden ook is om een bezoek te brengen aan de Website Lommerrijkwebsite, zakelijk of privé, het is vooral belangrijk dat iedereen zich er welkom voelt en de juiste informatie vindt. En dat is gelukt.
Zelf je ideale ervaring creëren
Om de perfecte indeling van de websitewebsite te bepalen, organiseerde Capica een uitgebreide Contentsorteersessiecontentsorteersessie. Iedere bezoeker doorloopt een aantal (oriënterende) fases op de nieuwe website. Men herkent zich direct in één van de aangeboden categorieën, zoals 'Zakelijk', Familie & vrienden' of 'Bruiloft'. Is de keuze gemaakt? Dan worden er opnieuw een aantal relevante keuzes gepresenteerd.
Tijdens iedere fase van het bezoek wordt voortdurend bevestigd dat de bezoeker een juiste keuze maakt. Dat dit een plek is waar relevante informatie gevonden wordt. Gedurende het bezoek, worden er afhankelijk van je keuzes steeds specifiekere opties aangeboden. Zo creëer je als bezoeker zelf je ideale ervaring bij Lommerrijk én word je geïnspireerd om het maximale uit je event te halen.
Eén van de projecten die wij nu gezamenlijk op gaan pakken is een offertemodule zodat bezoekers ook gelijk een offerte kunnen samenstellen. Een mooie aanvulling op de website, waarmee we het gebruiksgemak nog verder verhogen.
Gastvrije teksten
Gasten méér geven dan waar zij op hoopten, dat is de filosofie van Lommerrijk. Altijd gastvrij noemen zij dat. Natuurlijk moest dit terug komen in de teksten op de website. Voor het schrijven van deze teksten schakelde wij tekstbureau TekstenRedfactor in. Redfactor zorgde voor heldere teksten, die niet alleen gastvrij zijn, maar ook zoekmachinevriendelijk.
Een goede (sfeer)impressie
Ook bij het design speelde gastvrijheid een belangrijk rol. Een bezoek aan de website geeft je direct een duidelijke (sfeer)impressie. Zo is er veel ruimte om beeldmateriaal toe te voegen. Bezoekers krijgen zo een goed beeld van de mogelijkheden die vanuit Lommerrijk geboden worden.
Begeleiding
Monique: Onze vaste projectleider Jelle (van Capica) heeft ons goed begeleid en stelde vanaf de start de juiste vragen om onze wensen en doelstellingen helder te krijgen. We hebben gelijk een goede start gemaakt en dat zie je terug in het eindresultaat.
Ook Jelle kijkt met veel enthousiasme terug op het project: Samen hebben we een compleet nieuwe website neergezet waar ik erg trots op ben. Ik kijk dan ook uit naar de verdere projecten die we samen met Lommerrijk op mogen gaan pakken.