Vandaag is het Blue Monday. Volgens onderzoekers de meest deprimerende dag van het jaar. De feestdagen liggen weer achter ons, de vakantie is nog (lang) niet in zicht en de meeste goede voornemens zijn alweer verdrongen of verbroken. Toch wijzen we je, juist vandaag, graag op een drie (eenvoudige) goede voornemens die de moeite waard en makkelijk vol te houden zijn.
Hou je website actueel
Je website is je visitekaartje. Niet alleen je homepage, waar misschien wel je nieuwsberichten staan, maar alle content op je website. Check daarom regelmatig op actualiteit en vergeet ook niet af en toe te je linkjes te controleren. Komen deze nog op de juiste plaats uit?
Wijzig je wachtwoorden
Wachtwoorden worden nog al eens gedeeld binnen organisaties, bijvoorbeeld wanneer collega's (tijdelijk) elkaars werk overnemen. Om te voorkomen dat deze gegevens gaan 'zwerven' is het verstandig om ze regelmatig te vernieuwen. Kleine moeite en het kan een hoop ellende voorkomen.
Meten is weten
Via Google Analytics hou je eenvoudig je statistieken in de gaten. Maak er een (goede) gewoonte van om regelmatig even in te loggen. Want hier zie je bijvoorbeeld hoe je website gevonden wordt. Handig om te weten, want zo zie je ook wat het resultaat is van je online inspanningen en hoe effectief de kanalen zijn die je inzet ter promotie van je website. Ook zie je in Google Analytics welke pagina's goed gelezen worden en bijvoorbeeld welke (nieuws)berichten het juist wel of niet goed doen.
Jouw goede voornemens?
Wat zijn jouw goede (online) voornemens?