Dankzij de Capica Intranet App hebben onze klanten altijd en overal toegang tot hun intranet. De app kan geheel in de huisstijl van de klant worden ingericht, en toont de content van het intranet realtime. Lees meer in dit artikel!
Waarom een app?
Tegenwoordig is het niet meer zo dat iedereen altijd op één locatie aan het werk is. Mensen zitten niet alleen op kantoor, maar gebruiken bijvoorbeeld ook flexwerkplekken, werken vanuit huis of bij klanten op locatie. Men heeft niet altijd een computer of laptop tot zijn beschikking wanneer hij buiten de deur aan het werk is. Steeds vaker wordt de mobiele telefoon gebruikt om zaken te regelen en informatie op te halen. Het mobiele verkeer op websites en appgebruik is flink toegenomen de laatste jaren. Om het Capica Intranet voor iedereen, ook buiten kantoor, toegankelijk te maken hebben wij een mobiele app ontwikkeld.
Elke klant een eigen app
De app die Capica heeft ontwikkeld is niet één app die meerdere klanten gebruiken, maar wij hebben voor elke klant een eigen app. De medewerkers van de klant kunnen de app downloaden via de Business Store. De app kan volledig in de huisstijl van de klant worden ingericht met logo en kleuren. Ook de naam van de app kan naar wens van de klant ingesteld worden, bijvoorbeeld 'Mijn Capica' in plaats van 'Capica Intranet App'. Hierdoor is de app persoonlijker en past het perfect bij de look-and-feel van de organisatie.
Je kunt zelf kiezen welke modules je wilt gebruiken in de app. Veel voorkomende modules zijn 'Nieuws', 'Evenementenkalender', 'Chat' en 'Adresboek'.
Realtime tonen van content
Een andere unieke eigenschap van onze app is het realtime tonen van de content in de app. De app haalt alleen de content op van het intranet dat je op dat moment wil bekijken. Wil jij bijvoorbeeld content bekijken uit de module 'Nieuws', dan haalt de app alleen de nieuwsberichten op. Omdat de app niet in één keer alle content hoeft op te halen, is de app heel snel in gebruik.
Is een app met content van ons intranet wel veilig?
Dit is een veelgestelde vraag met betrekking tot de app. Je wilt natuurlijk niet dat gevoelige informatie die bedoeld is voor de interne organisatie door iedereen gelezen kan worden. Denk bijvoorbeeld aan situaties als iemand zijn telefoon kwijtraakt of als zijn telefoon wordt gestolen.
Bij de app van Capica kun je instellen of de content buiten het IP-adres van de organisatie bekeken mag worden. Wil je bijvoorbeeld niet dat iemand het adresboek kan bekijken buiten kantoor? Dan kun je er met instellingen voor zorgen dat dit niet meer zichtbaar is wanneer iemand het kantoor uitloopt en niet meer verbonden is via het IP-adres van de organisatie. Je kunt hierbij meerdere IP-adressen opgeven, voor elke vestiging van jouw organisatie. Op die manier kun je ervoor zorgen dat gevoelige content buiten de deur niet bekeken kan worden.
Ben je benieuwd geworden naar onze app? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!