Het ondernemerschap van Laird en Marlene

In het te­ken van de Week van de On­der­ne­mer, ver­tel­len Laird Beek­e­laar en Mar­lé­ne Baars meer over hun on­der­ne­mers­droom. Wat be­te­kent on­der­ne­men voor hen?

Shanna 19-11-2020 Contact

Or­ga­ni­sa­ties en be­drij­ven écht ver­der hel­pen

"In 2001 heb ik In­ter­net­bu­reau Ca­pi­caCa­pi­ca op­ge­richt met de on­der­ne­mers­droom om or­ga­ni­sa­ties en be­drij­ven écht ver­der te hel­pen. Dit gaat ver­der dan al­leen de tech­niektech­niek, de ge­brui­ker staat hier­bij cen­traal. Sinds 2006 run ik Ca­pi­ca sa­men met Mar­lé­ne, met haar er­va­ring als HR-pro­fes­si­o­nal zijn we sa­men de per­fec­te com­bi­na­tie tus­sen de tech­niek en de mens." al­dus LairdLaird Beek­e­laar.

Een pro­ductpro­duct dat mee­be­weegt met de wen­sen van de ge­brui­ker

"We zijn er­van over­tuigd dat men­sen veel meer ple­zier krij­gen in wat ze doen als ze zich écht ge­hol­pen voe­len. Niet al­leen door an­de­re men­sen, voor­al ook door het pro­duct dat ze ge­brui­ken. We za­gen te vaak dat ge­brui­kers zich moesten aan­pas­sen aan de mo­ge­lijk­he­den van het pro­duct. Wij zien dat graag an­ders­om. Daar­om ont­wik­ke­len wij soft­wa­re die stan­daard is, maar zo­veel in­stel­lin­gen kent dat ie­de­re klant zich ge­hol­pen voelt met de mo­ge­lijk­he­den die het voor hen biedt. Het sys­teem vormt zich naar het pro­ces van de klant.

De ont­wik­ke­ling van on­ze op­los­sin­gen staat dan ook nooit stil, we kij­ken al­tijd naar de toe­komst en pas­sen de nieuw­ste tech­nie­ken toe. Zo is ons CMS in­mid­dels een zeer flexi­bel plat­form die je in­zet voor al je di­gi­ta­le ui­tin­gen. En heb­ben we bij­voor­beeld af­ge­lo­pen jaar een Bu­si­ness AppApp ont­wik­keld die re­al­ti­me sa­men­werkt met de desktop­ver­sie. De klant heeft te­gen­woor­dig dus ook zijn ei­gen app in de sto­res. Een in­no­va­tie waar ik erg blij van wordt!" al­dus Laird.

Pas­sie voor je vak

"Pas­sie voor ons vak, dat is het al­ler­be­lang­rijk­ste in ons on­der­ne­mer­schap. De­ze pas­sie de­len we dan ook al­le­bei. Je moet echt doen waar je het meest ge­luk­kig van wordt, dan straal je dit uit en al­leen dan kun je suc­ces­vol zijn. Het meest bij­zon­de­re is, we­ten we in­mid­dels uit er­va­ring, dat je je klan­ten die daar­bij ho­ren ook 'van­zelf' aan­trekt. Die 'klik' moet er echt zijn. Je werkt im­mers lang ge­za­men­lijk aan een pro­ject en dan moet je écht kun­nen sa­men­wer­ken. Een sa­men­wer­king met ons stopt ook niet na op­le­ve­ring. Wij wil­len graag een lan­ge ter­mijn re­la­tie met on­ze klan­ten op­bou­wen, zo star­ten we al­tijd een tra­ject.

De­ze pas­sie zien we ook te­rug bij on­ze Ca­pi­ca­nen. Dat is niet voor niets, want wij vin­den het be­lang­rijk dat on­ze Ca­pi­ca­nen te­vre­den zijn. Zij moe­ten zich ge­zien voe­len en ruim­te heb­ben voor ei­gen in­breng. Ei­gen ini­ti­a­tief wordt hier enorm ge­waar­deerd. Als on­ze me­de­wer­kers zich goed voe­len en met ple­zier naar kan­toor gaan, zie je dit ook te­rug in hun werk. Wij zijn ook het ty­pe on­der­ne­mers die graag mee­wer­ken in ons team; lek­ker met de voetjes in de klei, niet al­leen maar 'di­rec­teur' zijn.

In de­ze ra­re tij­den van thuis­wer­ken is het soms een uit­da­ging. Hoe houd je de team­spi­rit er­in? Hoe houd je me­de­wer­kers ge­mo­ti­veerd? Ge­luk­kig heb­ben we nog steeds veel con­tact met el­kaar en wer­ken we sa­men aan de ver­schil­len­de pro­jec­ten. Net even dat ex­traatje ge­ven in de­ze tijd is nu nog be­lang­rij­ker, daar­om stu­ren we ie­der­een af en toe een leuk Ca­pi­ca­deau­tje om te la­ten zien dat zij wor­den ge­waar­deerd. Dit doen wij niet al­leen voor de Ca­pi­ca­nen, voor on­ze klan­ten komt er bin­nen­kort ook weer een leuk Ca­pi­ca­deau­tje aan!"

"Een beet­je ex­tra lief zijn voor el­kaar in de­ze tijd, dat is toch een mooie bood­schap om mee af te slui­ten." grapt Mar­lé­ne.

*

Wat is het telefoonnummer van Capica? (10 cijfers achter elkaar typen)

  • Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?