De ambitie van Deerns ligt in één online platform gericht op content creatie vanuit de organisatie, waarbij digitale kanalen zoals de website en social media beheer samenkomen. Waar schermen op de werkvloer in alle kantoren via narrowcasting beheerd worden. En waar statistieken direct worden uitgelezen om op te anticiperen. De wens is bovendien om ook offline content aan te sluiten op dit platform. Dit is waar we naartoe werken met onze klant Deerns. We zijn gestart met de realisatie van een nieuwe website, om in fase twee tot een online platform te komen. In dit artikel lees je meer over dit traject.
Het ontstaan van de samenwerking
Deerns is een wereldwijd opererend ingenieursbureau, gespecialiseerd in technisch advies en engineering. Deerns is onlangs bezig geweest met het aanscherpen van de positionering. "De huidige website past niet meer bij deze positionering, maar is een belangrijk medium voor Deerns in het overbrengen van de boodschap en moet invulling geven aan de nieuwe positionering. Niet alleen in content en vormgeving, maar ook in online gebruik, zoals social media. We willen de website niet alleen inzetten als informatieve bron, maar ook als online platform." geeft Deerns aan. Samen zijn we gaan onderzoeken wat de wensen en doelstellingen zijn en hoe het nieuwe online platform hierop kan aansluiten.
Analyse huidige website
Om een goede nieuwe website op te zetten, is het belangrijk om de huidige website grondig te analyseren. Dit doen wij o.a. door een analyse in Google Analytics. Wat zijn de prestaties van de huidige website? Welke pagina's worden goed bezocht en welke niet? Welke verbeterpunten zien we voor de huidige website, en zien we deze ook terug in de wensen voor de nieuwe website? Daarnaast geven wij inspiratie over wat er allemaal mogelijk is binnen de onlinewereld, hieruit worden weer nieuwe ideeën en wensen gevormd.
Workshop Deerns bij Capica.jpg
Digitale droom en persona's
Naast de analyse van de huidige website vindt er ook een contentsorteersessie plaats, een stakeholders analyse en een sessie waarin de 'digitale droom' van Deerns wordt besproken. Wat wil Deerns bereiken met de nieuwe website, wat zijn de doelstellingen en welke bijdrage is ervoor nodig om de 'digitale droom' te realiseren? Daarnaast is het heel belangrijk om te weten wie de doelgroep is en welke beleving de doelgroep zoekt op de website. Om hier een goed beeld van te krijgen stellen we verschillende persona's op en maken we een plan hoe deze persona's online bediend zullen worden.
Design en bouwen van de website
Met de input van de sessies worden de navigatiestructuur, het design en de functionaliteiten van de website opgezet, en wordt er hard toegewerkt naar de realisatie van de nieuwe website. De website wordt gebouwd in ons nieuwste CMS. Door de modulaire opbouw is de website straks heel gemakkelijk te beheren, uit te breiden en naar eigen stijl in te richten. Daarnaast zal de website super snel zijn, door het realtime tonen van content. Dit is niet alleen positief voor de gebruiksvriendelijkheid, maar heeft ook voordelen voor bijvoorbeeld SEO.
Over een aantal weken zal de nieuwe website van Deerns live gaan. Dit moment is een fantastische mijlpaal, maar voor ons nog niet de eindstreep. Er zal verder worden toegewerkt naar het realiseren van één online platform voor Deerns, waarbij we ons o.a. bezig gaan houden met narrowcasting en liquid content. Wil je hier meer over weten? Houdt onze social media, nieuwsbrieven en website dan goed in de gaten!