Online beeldbank bespaart Widek tijd

 

Om de ver­koop van fiets­on­der­de­len- en ac­ces­soi­res te sti­mu­le­ren, deelt pro­du­cent Wi­dek pro­duct- en sfeer­beel­den met hun klan­ten. Maar om die af­beel­din­gen steeds via We­Trans­fer te ver­zen­den?! Dat kan toch han­di­ger. 

"Wij de­len on­ze pro­duct- en sfeer­beel­den met on­ze klan­ten, maar daar wa­ren wij al­tijd heel wat tijd aan kwijt. Je moest de af­beel­din­gen eerst ver­za­me­len en ver­vol­gens via We­Trans­fer ver­stu­ren", legt Swen van den Hen­gel, sa­les pro­mo­tor bij Wi­dek, uit. 

Sabine 08-11-2016 Contact

Oplossing op maat

Bij het horen van deze vraag dachten wij meteen aan een module uit ons sociaal intranet: de online beeldbankbeeldbank. Voor Widek bouwen we deze online beeldbank om tot een maatoplossing. Op de online beeldbank plaatst Widek honderden hoge, resolutie afbeeldingen. Hun klanten krijgen de inloggegevens en downloaden op elk moment de afbeeldingen die zij nodig hebben. 

Downloaden op elk moment

Deze tool is niet alleen een extra service naar hun klanten toe, maar stimuleert ook de verkoop van meer producten. Swen merkt nu al resultaat. "Het is ideaal bij het maken van advertenties. Onze Nederlandstalige, maar ook Engels- en Duitstalige klanten hoeven niet meer bij ons aan te kloppen voor product- en sfeerbeelden als zij bijvoorbeeld een mailing willen versturen of hun bestelsysteem willen bijwerken. Zij loggen in en downloaden de afbeeldingen die zij nodig hebben." 

Swen van den Hengel: "Met Capica werken we al jaren samen."

Swen: "Wij werken al jaren met Capica samen. Zij hebben al twee van onze websiteswebsites in het beheer. Vandaar dat we onze technische vraag bij hen hebben neergelegd. Wij zijn blij met dit onderdeel uit het intranetintranet. Stel dat we later een intranet of extranet willen opzetten, dan zullen we ons als eerste melden." 

Naar website

nog meer

cases

projecten