Om de verkoop van fietsonderdelen- en accessoires te stimuleren, deelt producent Widek product- en sfeerbeelden met hun klanten. Maar om die afbeeldingen steeds via WeTransfer te verzenden?! Dat kan toch handiger.
"Wij delen onze product- en sfeerbeelden met onze klanten, maar daar waren wij altijd heel wat tijd aan kwijt. Je moest de afbeeldingen eerst verzamelen en vervolgens via WeTransfer versturen", legt Swen van den Hengel, sales promotor bij Widek, uit.
Oplossing op maat
Bij het horen van deze vraag dachten wij meteen aan een module uit ons sociaal intranet: de online beeldbankbeeldbank. Voor Widek bouwen we deze online beeldbank om tot een maatoplossing. Op de online beeldbank plaatst Widek honderden hoge, resolutie afbeeldingen. Hun klanten krijgen de inloggegevens en downloaden op elk moment de afbeeldingen die zij nodig hebben.
Downloaden op elk moment
Deze tool is niet alleen een extra service naar hun klanten toe, maar stimuleert ook de verkoop van meer producten. Swen merkt nu al resultaat. "Het is ideaal bij het maken van advertenties. Onze Nederlandstalige, maar ook Engels- en Duitstalige klanten hoeven niet meer bij ons aan te kloppen voor product- en sfeerbeelden als zij bijvoorbeeld een mailing willen versturen of hun bestelsysteem willen bijwerken. Zij loggen in en downloaden de afbeeldingen die zij nodig hebben."
Swen van den Hengel: "Met Capica werken we al jaren samen."
Swen: "Wij werken al jaren met Capica samen. Zij hebben al twee van onze websiteswebsites in het beheer. Vandaar dat we onze technische vraag bij hen hebben neergelegd. Wij zijn blij met dit onderdeel uit het intranetintranet. Stel dat we later een intranet of extranet willen opzetten, dan zullen we ons als eerste melden."
Naar website