Internet is voortdurend in beweging. De trends komen en gaan. Up-to-date blijven is daarom voor veel bedrijven bijna een onmogelijke opgave. Gelukkig biedt het Capica Nieuws uitkomst. Met deze nieuwsbrief word je namelijk iedere maand op de hoogte gehouden van de laatste internettrends, uitleg van digiwoorden en dit keer de introductie van een nieuw Capica product, Persbereik.
Trend: Online reputatie management
Kort gezegd is Online Reputatie Management het beschermen van je merk. Je hebt het waarschijnlijk wel eens gedaan; jezelf of je bedrijf googlen. Wat er dan naar boven komt is erg interessant, want iedereen kan tenslotte zijn mening over jou of je bedrijf op internet kwijt. Positieve reacties zullen waarschijnlijk de overhand hebben.
Maar wat doe je met de negatieve reacties op bijvoorbeeld een vergelijkingssite? Speel hier direct op in door een reactie te plaatsen op de site en de klant een oplossing te bieden. Dat zal niet onopgemerkt blijven bij overige bezoekers. Het bijhouden van negatieve reacties op internet is overigens heel eenvoudig met Google Alerts.
Meer weten over online reputatie management? Contact met internetbureau CapicaNeem
contact met ons op.
Product: Persbereik
Het is soms moeilijk opvallen in het woud van persberichten dat de diverse media dagelijks bereikt. Onderscheiden is het toverwoord. En dat kan nu met de nieuwe applicatie die Internetbureau Capica ontwikkelde in samenwerking met een communicatiebureau: website persbereikPersbereik.
Met deze beveiligde internetapplicatie kun je al je perscontacten namelijk gepersonaliseerd, op maat en efficiënt van informatie voorzien. De planning van persberichten leg je vast in de communicatiekalender. Via een koppeling met sociale media zoals Twitter en LinkedIn kun je het bereik van je bericht vergroten. Wil je weten wie je berichten leest? Raadpleeg dan de statistieken. En door een koppeling met het ANP heb je ook nog eens toegang tot de knipselkrant.
Kijk op homepage persbereikwww.persbereik.nl voor een uitgebreidere uitleg over dit nieuwe product van Capica. Contact internetbureau CapicaOf neem
contact met ons op.
persbreik.gif
Project in de schijnwerpers: Internetmarketing VLP
Zoekmachine marketing (SEO)Zoekmachine marketing (SEO) is een begrip dat nog niet alom bekend is. Maar zoals ook te lezen is in het artikel hiernaast is SEO wel essentieel om meer bezoekers naar de site te leiden en dus meer verkopen en omzet te genereren.
Ook het bedrijf 'VLP flexibele afscheidingen' onderkende het belang van goede zoekmachinemarketing en schakelde hiervoor Capica in. De website website VLP Flexibele afscheidingenwww.vlp.nl werd door ons onder de loep genomen. Waarna diverse tekstuele aanpassingen werden gedaan op de site maar ook in het Content Management Systeem XMSContent Management Systeem XMS.
En het resultaat mag er zijn: 'VLP flexibele afscheidingen' wordt beter gevonden door Google.
Ook interesse om je site te laten optimaliseren voor zoekmachines? ContactNeem
contact met ons op.
vlp_logo.gif
Wat betekent dat nu weer?
Het ‘digi-woord’ van de maand juni bestaat uit meerdere woorden, namelijk SEO (search engine optimalization), SEA (search engine advertising) en SERM (Search Engine Reputation Management). Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het actief optimaliseren van een website door het verbeteren van diverse factoren van een website. Met als doel het totaal aantal unieke bezoekers te vergroten. Wat uiteindelijk weer moet leiden tot meer verkoop. SEA is het betaalde broertje van SEO. Je bepaalt hiermee zelf hoeveel je uit wilt geven per klik via Google. SERM is de reputatie van een bedrijf op internet. Meer over dit laatste onderwerp is in deze nieuwsbrief te vinden in het artikel 'trend'. In het artikel 'project' staat meer over SEO.
Wilt u ook de nieuwsbrief ontvangen? Aanmelden voor de NieuwsbriefHier kunt u zich aanmelden.