In de zomer van 2018 lanceerde Widek een nieuwe marketingstrategie voor het label Qibbel. Ze ontwikkelden een nieuw fietsstoeltje en daar hoort een nieuwe website bij. "Ik wil de online klantbeleving verbeteren. Capica heeft ons daar goed bij geholpen", zegt Swen van den Hengel van Widek.
Qibbel.JPG
Meer beleving, sfeer en emotie
"Ons nieuwe fietszitje is het vertrekpunt geweest voor het vernieuwen van onze website", legt Swen uit. "We wilden ons meer richten op de beleving. Ouders houden van fietsen met hun kinderen. Dat wilden we uitstralen." Daarom gingen ze op zoek naar een partij die hen zowel technisch als commercieel kon ondersteunen. "Capica bouwt niet alleen websites, zij helpen ons ook met een stukje marketing. We praten vaak in technische termen. Dat komt omdat we veel samenwerken met groothandels en fabrikanten. Met het label Qibbel richten we ons rechtstreeks op de consument. Die spreken een andere taal. "
Strategie en sales funnel
Bij het ontwikkelen van de nieuwe websitewebsite schetsen we een profiel van de doelgroepdoelgroep. Twee doelgroepen staan centraal: de werkende en actieve moeder. En de dealer die zijn informatie van de website haalt. Voor beide doelgroepen ontwerpen we een sales funnel. Een strategiestrategie om hen door de website te begeleiden. Swen: "Tijdens de contentsorteringssessie bepaalde CapicaCapica het uiteindelijke doel. Welk pad volgt de doelgroep en welke informatie hoort daarbij. Er is geen weg die doodloopt op onze site. En we richten ons volledig op de beleving. Mooi om te zien hoe professioneel Capica dat aanpakt."
Fietsplezier spat van het scherm
In een korte periode stond de nieuwe website van Qibbel onlineonline. Het fietsplezier spat van het scherm dankzij het nieuwe design en de fotografie. De webteksten zijn opnieuw geschreven en afgestemd op de beleving van de doelgroep. Ook zijn de teksten SEO-proof, goed voor de vindbaarheid in Google. Het nieuwe fietsstoeltje staat in the spotlight. Er is een database met alle verkooppunten en een zoekfunctie om snel antwoorden op vragen te vinden. Bovendien vinden zowel ouders als dealers online alle productinformatie die zij nodig hebben.
Swen van den Hengel: "Ik vind het resultaat goed. We hebben bereikt wat we voor ogen hadden en we zijn goed in het proces betrokken. Ik ben daar heel tevreden over."
Capicanen helpen graag
Dat Capicanen blij worden van helpen, heeft Swen gemerkt. "Mijn collega was met zwangerschapsverlof tijdens de ontwikkeling van de nieuwe website. Bij het organiseren van de fotoshoot zei Jelle van Capica: 'Ik kom wel even kijken, misschien kan ik je helpen.' Dat waardeer ik enorm."